Generacija K(oja) čita?
Gradska knjižnica Biograd na Moru 11. studenoga u 13 sati organizira okrugli stol na temu mladih i čitanja.
Stavljanjem mladih u fokus želi se problematizirati vječno pitanje: čitaju li mladi uopće, čitaju li dovoljno i ključno pitanje: kako ih navesti na čitanje, knjigu i knjižnicu i iskoristiti suvremenu tehnologiju za stvaranje novih čitatelja i zadržati postojeće.
Pretpostavka jest da mladi danas premalo čitaju ili uopće ne čitaju, da ne vole čitati i ne razumiju pročitano. Više je razloga za takav odnos mladih prema čitanju: od socioloških, obrazovnih do tehnoloških i digitalnih. Svrha ovog okruglog stola jest proučiti i analizirati razloge (ne)čitanja, prikazati prednosti procesa čitanja i nedostatke koji nastaju zanemarivanjem čitanja kao aktivnosti. Nužno je analizirati povezanost novih tehnologija s navikom čitanja i prikazati koliki je utjecaj tehnologija na mlade. Također se želi problematizirati i pitanje obrazovnog sustava i pristupa obveznoj lektiri. Tematika okruglog stola od iznimne je važnosti za profesore i učitelje, knjižničare, roditelje i mlade jer se zajedničkim angažmanom svih navedenih faktora može utjecati na promjene u pristupu čitanju.
Cilj okruglog stola je ukazati na probleme i nedostatke koji nastaju odbijanjem čitanja, preispitati navike i učestalost čitanja kod mladih i dati odgovore na sljedeća pitanja:
Čitaju li mladi?
Zašto (ne) čitaju?
Zašto opada interes za knjigu i čitanje?
Kolika je važnost čitanja za svakodnevni život na profesionalnoj i privatnoj razini?
Kojim metodama približiti knjigu i čitanje mladima?
Koja tematika zanima mlade?
Koja je uloga profesora i knjižničara u poticanju čitanja?
Kako približiti lektirne naslove mladima?
Kako postići sklad i suživot suvremenih tehnologija i čitanja?
Koliko su digitalne tehnologije promijenile svijest o važnosti čitanja?
Zaključak okruglog stola trebao bi ponuditi odgovore na navedena pitanja i apostrofirati probleme te pokušati pronaći moguća rješenja koja bi pomogla obrazovnom sustavu, stručnim suradnicima i roditeljima u procesu predstavljanja čitanja kao iznimno pozitivne navike, ali i načina života.
Na okruglom stolu sudjeluju:
Pretpostavka jest da mladi danas premalo čitaju ili uopće ne čitaju, da ne vole čitati i ne razumiju pročitano. Više je razloga za takav odnos mladih prema čitanju: od socioloških, obrazovnih do tehnoloških i digitalnih. Svrha ovog okruglog stola jest proučiti i analizirati razloge (ne)čitanja, prikazati prednosti procesa čitanja i nedostatke koji nastaju zanemarivanjem čitanja kao aktivnosti. Nužno je analizirati povezanost novih tehnologija s navikom čitanja i prikazati koliki je utjecaj tehnologija na mlade. Također se želi problematizirati i pitanje obrazovnog sustava i pristupa obveznoj lektiri. Tematika okruglog stola od iznimne je važnosti za profesore i učitelje, knjižničare, roditelje i mlade jer se zajedničkim angažmanom svih navedenih faktora može utjecati na promjene u pristupu čitanju.
Cilj okruglog stola je ukazati na probleme i nedostatke koji nastaju odbijanjem čitanja, preispitati navike i učestalost čitanja kod mladih i dati odgovore na sljedeća pitanja:
Čitaju li mladi?
Zašto (ne) čitaju?
Zašto opada interes za knjigu i čitanje?
Kolika je važnost čitanja za svakodnevni život na profesionalnoj i privatnoj razini?
Kojim metodama približiti knjigu i čitanje mladima?
Koja tematika zanima mlade?
Koja je uloga profesora i knjižničara u poticanju čitanja?
Kako približiti lektirne naslove mladima?
Kako postići sklad i suživot suvremenih tehnologija i čitanja?
Koliko su digitalne tehnologije promijenile svijest o važnosti čitanja?
Zaključak okruglog stola trebao bi ponuditi odgovore na navedena pitanja i apostrofirati probleme te pokušati pronaći moguća rješenja koja bi pomogla obrazovnom sustavu, stručnim suradnicima i roditeljima u procesu predstavljanja čitanja kao iznimno pozitivne navike, ali i načina života.
Na okruglom stolu sudjeluju:
- Rosie Kugli, spisateljica za mlade
- Korana Serdarević, spisateljica i gimnazijska profesorica
- dr. sc. Alica Kolarić, Odjel za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru
- doc. dr. sc. Sven Marcelić, Odjel za sociologiju Sveučilišta u Zadru
- Iva Pejković, moderatorica.